Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου: 21/3/2016


Η Συνεδρίαση στις 21 Μαρτίου 2016

Σε συνέχεια της αναστάτωσης της τελευταίας συνεδρίας -και χωρίς να είμαστε αυτήκοοι μάρτυρες γιατί δεν πήραμε μέρος στις επόμενες δύο συνεδριάσεις που ακολούθησαν, μία έκτακτη και μία  τακτική- η υπόθεση με τις εταιρείες "φαντάσματα" εξελίχθηκε ως εξής:
1. Ο δήμαρχος, όταν γύρισε από το ταξίδι του στην Κύπρο, κατηγόρησε τους συμβούλους πως έπαιξαν μια «θεατρική παράσταση» και κατάφεραν να πλήξουν το κύρος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Κάποιες εφημερίδες και τηλεοπτικοί σταθμοί ανέφεραν πως ζήτησε τις παραιτήσεις των τριών, Κουράκη, Αβαρλή και Κυριζίδη, κάτι που ο ίδιος αργότερα το αρνήθηκε. Ακολούθησε κι άλλη αυτοψία την επόμενη ημέρα, την οποία ο δήμαρχος απεκάλεσε «σωστή αυτοψία», η οποία έγινε παρουσία του προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής Πέτρου Λεκάκη, στον οποίο όμως ο δήμαρχος είχε δώσει εντολή να μην πάρει μέρος στην πρώτη αυτοψία. Στη δεύτερη αυτοψία φάνηκε πως υπήρχαν  κάποιες υποδομές αλλά αμφισβητείται η ικανότητά τους να λειτουργήσουν σωστά και θα πρέπει οι εταιρείες να ελέγχονται λεπτομερέστερα.

2. Ο δήμαρχος διέταξε ΕΔΕ για τις ληγμένες εγγυητικές επιστολές της εταιρείας ΣΙΚΑΣ, μιας ιταλικής εταιρείας που πληρώθηκε 210 χιλιάδες ευρώ χωρίς να έχει ολοκληρώσει το έργο που της ανατέθηκε και γι’ αυτό κηρύχτηκε έκπτωτη. Επέρριψε την ευθύνη στα κενά των διαδικασιών. Όπως ανέφερε, οι επιστολές πρώτα κατατίθενται στην υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και μετά πηγαίνουν στην οικονομική υπηρεσία και μένουν εκεί. Το ληξιάριο του έργου, είπε, δεν το έχει κανείς. Έτσι όμως θα μπορούσε να πληρωθεί ένα έργο χωρίς το ληξιάριό του, δηλαδή την ολοκλήρωσή του. Ανέθεσε λοιπόν σε κάποια εξωτερική  εταιρεία να μελετήσει την αντιμετώπιση  αυτού του διαδικαστικού κενού.

2. Ένα ακόμη δάνειο του Δήμου είναι τα 3,8 εκατομμύρια ευρώ από το πρόγραμμα Jessica  που έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει για την Ελλάδα η Τράπεζα Πειραιώς. Το 70 % των χρημάτων προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) με επιτόκιο 1,2%, το 10% από την Πειραιώς και οι 700 χιλιάδες ευρώ από τα ταμεία του Δήμου. Με τα χρήματα αυτά θα αντικατασταθούν 380 ιστοί και φωτιστικά οδών καθώς και 145 ιστοί και φωτιστικά πάρκων με λαμπτήρες LED .

Γενικά, η φιλοσοφία των  Δήμων  σχετικά με τα  νέα έργα, έχει αλλάξει την εποχή της λιτότητας. Ναι μεν τα φτιάχνουμε αλλά επειδή  δεν έχουμε τα χρήματα να τα συντηρήσουμε  τα αναθέτουμε για φύλαξη σε ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι. Αυτές θα περιπολούν στην περιοχή των νέων έργων και θα επιβλέπουν τη συμπεριφορά των περιοίκων. Αν οι «βανδαλισμοί» συνεχίζονται τότε οι περίοικοι θα πληρώνουν τις ζημιές.  Συμπεραίνουμε πως κάπως έτσι θα υλοποιηθεί το νέο πρόγραμμα των Δήμων που λέγεται «ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ, ΥΙΟΘΕΤΩ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ». Ενδεικτικό παράδειγμα αυτής της νέας λογικής είναι η πρόσκληση του δημάρχου Γιάννη
Η περιοχή της νέας Πλατείας Χρηματιστηρίου
Μπουτάρη προς τους κατοίκους της νέας Πλατείας Χρηματιστηρίου (μιας περιοχής 110 στρεμμάτων περίπου που ορίζεται μεταξύ των οδών Εγνατίας, Δραγούμη, Τσιμισκή, Δωδεκανήσου καθώς και στον επανασχεδιασμό των πλατειών Χρηματιστηρίου και Εμπορίου) να δημιουργήσουν έναν σύλλογο και τα μέλη να καλύπτουν τα έξοδα τυχόν επισκευών από τη τσέπη τους. Να σημειωθεί πως τα εγκαίνια της πλατείας έγιναν τέλη Μαρτίου 2016. Η πλατεία κόστισε περίπου 5,6 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει νεροκουρτίνες, τεράστιους ανεμιστήρες, ψεκαστήρες νερού , κρεμαστά σκοινιά για τη ροή του νερού. Προϋπόθεση για την εκταμίευση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ ήταν η μείωση της θερμοκρασίας της περιοχής.  

Κυρίως από τη δημοτική παράταξη "Μένουμε Θεσσαλονίκη" μαθαίνουμε πως ο δήμαρχος συναλλάσσεται με Τούρκους επιχειρηματίες, καλεί το δήμαρχο της Σμύρνης στο δημοτικό συμβούλιο ο οποίος δηλώνει πως στα κοινά επιχειρηματικά σχέδια θα «μας ενώνει ο Κεμάλ» με τον δήμαρχο να συμφωνεί. Παράλληλα, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις του δημοτικού συμβούλου Γ. Ρακκά να εκδοθεί ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις σφαγές του πληθυσμού στο Β. Κουρδιστάν από τον Τουρκικό στρατό, ο δήμαρχος κωφεύει. 

 

3. Τέλος, όσον αφορά την πώληση του λιμανιού της πόλης  σε ιδιώτες, οι ενέργειες του Δήμου εστιάστηκαν στο να μην συμπεριληφθεί στη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού η προβλήτα 1, η οποία φιλοξενεί πολιτιστικές δράσεις και άλλες εγκαταστάσεις αναψυχής απαραίτητες για τον πληθυσμό της πόλης, χωρίς προς το παρόν να γνωρίζει κανείς πώς γίνεται αυτό να επιτευχθεί όταν η εκμετάλλευση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού θα περάσει στον νέο ιδιοκτήτη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). 


Ο πρόεδρος του συλλόγου των εργαζομένων του λιμανιού και μέλος του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ
Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, μίλησε στο δημοτικό συμβούλιο και ξεκαθάρισε πως οποιαδήποτε τροποποίηση της σύμβασης για τη χρήση του μπορεί να γίνει  από τη Διοίκηση του ΟΛΘ. Ούτε το ΤΑΙΠΕΔ είναι αρμόδιο, αλλά ούτε η κυβέρνηση θα έχει λόγο αν περάσει ως έχει το λιμάνι σε ξένα χέρια και σε ποσοστό 67 %, χωρίς να έχει προηγηθεί τροποποίηση των όρων της χρήσης του λιμανιού από τον ΟΛΘ. Αν λοιπόν ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΛΘ, ο νέος ιδιοκτητης θα διαχειρίζεται  τα πρώτα δέκα μέτρα σε όλο το μήκος της παραλίας μέχρι το Παλατάκι. Εδώ, τόνισε, προβάλλει ένα εφιαλτικό σενάριο για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης που θα αποκοπούν από το παραλιακό μέτωπο της πόλης τους. Όσο για τις επενδύσεις, σημειώνει πως δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό παρά μόνο ότι θα χρησιμεύσει το λιμάνι ως εγγύηση για αύξηση της πιστοληπτικής ικανότητας του αγοραστή και στη δυνατότητα αξιοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Πρόκειται για καθαρό «ξεπούλημα». Παραθέτουμε εδώ το σύνδεσμο για περισσότερες πληροφορίες
http://www.zougla.gr/greece/article/apokalipsi-i-apofasi-paraxorisis-tis-provlitas-1-aniki-apoklistika-ston-ol8-oxi-sto-teped

 

Η παρακολούθηση των πεπραγμένων του Δήμου Θεσσαλονίκης διενεργείται από τον Τομέα ΟΤΑ του ΕΠΑΜ Θεσσαλονίκης, με συστηματική παρουσία στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου από τις 8/2/2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου