Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου: 4/4/2016

Η Συνεδρίαση στις 4 Απριλίου 2016


Την παρακολούθηση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα 4/4/2016 μπορούμε συνοπτικά να τη χωρίσουμε σε δύο ενότητες:

Στην πρώτη ενότητα γίνεται αναφορά σε εγκρίσεις ή όχι των δαπανών του δήμου και στη δεύτερη ενότητα γίνονται ανακοινώσεις από το δήμαρχο και τους άλλους επικεφαλής των παρατάξεων. Παρ’ όλο που η όλη διαδικασία της πρώτης ενότητας  μπορεί να φαίνεται βαρετή σε κάποιους τρίτους, αν την παρακολουθήσει όμως κάποιος προσεκτικά, μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του σχετικά με τις ενέργειες, την κατεύθυνση των δαπανών και τους αναπτυξιακούς στόχους του δήμου.

 

1. Μία δαπάνη αφορά σχολικές αυλές με βιοκλιματικά κριτήρια, με σκοπό  να μειώνεται η θερμοκρασία της αυλής ώστε να καταπολεμείται η κλιματική αλλαγή. Γενικότερα ο δήμος συνεργάζεται με το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής) και υλοποιεί διάφορα προγράμματα όπως το πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020» που κινείται στους εξής άξονες:

       α. Επιστημονική Αριστεία: Πρόκειται για τη χρηματοδότηση επιστημονικής έρευνας διεθνούς εμβέλειας με σκοπό την προσέλκυση των καλύτερων επιστημόνων του κόσμου στην Ε.Ε.

     β. Βιομηχανική Υπεροχή: Περιλαμβάνει επενδύσεις σε τεχνολογίες κλειδιά, όπως η νανοτεχνολογία, η βιοτεχνολογία, η μικροηλεκτρονική, η συμμετοχή ιδιωτικού τομέα, η δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων.

     γ.Κοινωνικές Προκλήσεις: Η αντιμετώπιση της γήρανσης του πληθυσμού, η εξάντληση ενεργειακών πόρων, η υγεία, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η  καθαρή ενέργεια (ΑΠΕ και βιοκλιματική αστική ανάπλαση).

 

Διακηρυγμένος στόχος είναι η ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. και η ενίσχυση των ΜμΕ (Μικρομεσαίων επιχειρήσεων). Για να γίνουν όλα αυτά δημιουργήθηκε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης ως σύμβουλος και υποστηρικτής μαζί με τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, το ΕΚΕΤΑ (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης), το Ε.Ε.Α. (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών) και το Ε.Ι.Π. (Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ). Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενο έργο από ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια. Λεπτομερέστερη περιγραφή του προγράμματος εδώ: https://www.rc.auth.gr/Announcement/Details/Item/5837. Ένα έργο του δήμου Θεσσαλονίκης που απορρέει από το πρόγραμμα αυτό είναι η έγκριση κονδυλίων για την προμήθεια αισθητήρων για τη μέτρηση των αστικών αέριων  ρύπων στο κέντρο της πόλης.

 

2. Επίσης ο δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο πρόγραμμα της Ε.Ε. με το όνομα Balkan
Mediterranean Programme 2014 - 2020
http://www.ypes.gr/UserFiles/f0ff9297-f516-40ff-a70e-eca84e2ec9b9/eggr25971-22072015.pdf  το οποίο προωθείται από το Υπουργείο  Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Σύμφωνα με αυτό ενισχύεται η διακρατική συνεργασία όμορων χωρών. Για την Ελλάδα προκρίθηκε η συνεργασία με Κύπρο, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ και Αλβανία. Σκοπός του προγράμματος είναι η ολοκληρωμένη εδαφική ανάπτυξη και συνεργασία, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και η αειφορία της επιλέξιμης περιοχής. Σημειώνεται πως στη διακρατική συνεργασία του δήμου με όμορες χώρες δεν συμμετέχει ούτε μία ελληνική επιχείρηση. Όπως ανέφερε ο δημοτ. σύμβουλος Α. Κουράκης, από παλιά η συνεργασία με τα Σκόπια ήταν μια τραυματική εμπειρία γιατί δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Ωστόσο, από τα ίδια κονδύλια του δήμου θα πάνε 100 χιλιάδες ευρώ στο πρόγραμμα ενεργειακής αξιοποίησης βιοαποβλήτων σε συνεργασία με τα Σκόπια.

 

3. Ολοκληρώνοντας με τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, η συνεδρίαση προχώρησε στην έγκριση ενός ποσού 180 χιλ. ευρώ για την ενίσχυση της ΜΚΟ Αγιορείτικη Εστία. Στο σημείο αυτό προκλήθηκαν εντάσεις μεταξύ των μελών του Δ.Σ. γιατί το Άγιο Όρος δεν συμμετέχει καθόλου στην οικονομική ενίσχυση της παραπάνω ΜΚΟ!

 

Πληροφορηθήκαμε επίσης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης πως διακόπτεται οριστικά η μελέτη για την εγκατάσταση τελεφερίκ στην πόλη, παρά τα χρήματα που δαπανήθηκαν ήδη για το πρώτο στάδιο της μελέτης.

 

4. Μετά τις συζητήσεις για τις δαπάνες και την έγκρισή τους ή όχι, ακολούθησαν οι ανακοινώσεις από τις παρατάξεις. Ο πρώτος που μίλησε ήταν ο δήμαρχος Μπουτάρης ο οποίος
αναφέρθηκε στο θέμα των προσφύγων και μεταναστών της πόλης. Όπως είπε, το έργο είναι δύσκολο και γίνεται δυσκολότερο καθώς έρχονται πολλοί βουλευτές και του ζητάνε να κάνει διάφορα για τους πρόσφυγες, τα οποία όμως δεν είναι στην αρμοδιότητα του δήμου. Ήδη στα Διαβατά στήθηκε παιδική χαρά, γίνονται προσπάθειες για βρεφονηπιακό σταθμό και για γήπεδα άθλησης και παιχνιδιών. Εκείνο που τόνισε είναι η έλλειψη οργάνωσης και πειθαρχίας. Πρέπει να υπάρχει υπεύθυνος καταυλισμού και πρότεινε πως καλύτερα να είναι στρατιωτικός αξιωματούχος. Από τις μέχρι τώρα ενδείξεις φοβάται πως η κατάσταση δε θα έχει καλό αποτέλεσμα. Πρότεινε να μείνουν τα ασυνόδευτα παιδιά στο Παπάφειο και να γίνουν σχολεία. Επίσης, οι μετανάστες και πρόσφυγες να ασχοληθούν με την  καλλιέργεια της γης αντί να έρχονται εργάτες από γειτονικά κράτη.

 

5. Ένα άλλο σημαντικό θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ήταν η προσεχής πώληση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Ο ίδιος επιμένει να εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης η προβλήτα 1. Οι φορείς της πόλης, τα διάφορα επιμελητήρια και ο σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων της Β. Ελλάδος επιμένουν πως ο δήμαρχος θα φέρει εμπόδια στη γρήγορη πώληση του λιμανιού αν συνεχίσει να ζητά την προβλήτα 1 για λαϊκή και δημοτική χρήση. Το ίδιο το master plan της  σύμβασης δεν διευκρινίζει ποιο κομμάτι του λιμανιού συμβάλλει στην επιχειρηματική δραστηριότητα και ποιο όχι.

 

Στη συνέχεια το λόγο πήρε για το ίδιο θέμα ο Στ. Καλαφάτης ("Εντάξει") και επέπληξε το δήμαρχο για την ασταθή θέση του σχετικά με την πώληση του λιμανιού. Πριν λίγο καιρό όπως είπε, το 2011 και το 2013,  ήταν τελείως αντίθετος στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και το 2014 ήταν αντίθετος στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Στην πράξη, δεν έκανε καμία σοβαρή  ενέργεια για να διασφαλίσει τη θέση του αλλά αρκέστηκε σε προφορικές διαβεβαιώσεις.


Η Γλυκερία Καλφακάκου ("Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη") δήλωσε πως παρόλο που το
λιμάνι είναι κερδοφόρο, με 90 εκατ. τα  τελευταία χρόνια και έχει σύμβαση 150 εκατ. με την ΕΤΕΠ για 25 χρόνια, είναι ωστόσο αναγκασμένη λόγω της ψήφισης του γ’ μνημονίου να δεχτεί την πώληση αλλά να διασφαλιστούν οι μισθοί των εργαζομένων και η προστασία του περιβάλλοντος. Πιστεύει πως επειδή η κρουαζιέρα δεν απέφερε έσοδα στο λιμάνι, ο ιδιώτης δε θα ενδιαφερθεί για την ανάπτυξη του τουρισμού. Προτείνει να μην κάνει ο υποψήφιος αγοραστής μόνο 50 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις αλλά περισσότερες. Το λιμάνι θα παραχωρηθεί ως το 2052.

 

Κατόπιν ακολούθησε στο βήμα ο Ιωάννης Δελής ("Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης") για να επισημάνει πως  οι προηγούμενοι μαλώνουν για το ποιος μπορεί να πουλήσει με καλύτερους όρους το λιμάνι που είναι καίριας εμπορικής και γεωστρατηγικής σημασίας για τη Β. Ελλάδα.  Είναι περιουσία του λαού και έτσι πρέπει να παραμείνει.

 

Η παρακολούθηση των ομιλητών τελείωσε εδώ. Σημασία έχει πως γίνονται μεν συζητήσεις αλλά το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο.

Η Φανή Γουργούρη, γ.γ. της ΟΜΥΛΕ

Κατά τα λεγόμενα της Φανής Γουργούρη, γενικής γραμματέως της Ομοσπονδίας εργαζομένων στα λιμάνια (ΟΜΥΛΕ) σε συνέντευξή της ραδιοφωνικό σταθμό, η πώληση των λιμένων ΔΕΝ είναι μνημονιακή δέσμευση. Επίσης το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πωλείται ΟΛΟΚΛΗΡΟ, δίνεται δηλ. η διοίκηση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση.

Παραθέτουμε στη συνέχεια τη συνέντευξη  της κας Γουργούρη για να δοθεί πιο ολοκληρωμένη εικόνα επί του θέματος:

http://www.alpha965.gr/%cf%86%ce%b1%ce%bd%ce%ae-%ce%b3%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b7-%ce%b3-%ce%b3-%ce%bf%ce%bc%cf%85%ce%bb%ce%b5/ 

 


Ένα πράγμα γίνεται κατανοητό. Όσο οι κάτοικοι της πόλης αφήνουν τους κυβερνήτες της να ενεργούν εν αγνοία τους, θα βρεθούν μπροστά σε εφιαλτικές συνθήκες ζωής και θα αναγκαστούν να αγωνιστούν εκ των υστέρων.

 

Η παρακολούθηση των πεπραγμένων του Δήμου Θεσσαλονίκης διενεργείται από τον Τομέα ΟΤΑ του ΕΠΑΜ Θεσσαλονίκης, με συστηματική παρουσία στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου από τις 8/2/2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου